duminică, 8 noiembrie 2015

Vacanțe și călătorii -Work and travel #jurnaldecalatorie

Ziua întîi #jurnaldecalatorie

Inconjurat de extraordinarii  Green Mountains din Vermot, Manchester este orasul  cel mai important din New England. In fiecare an Manchester găzduiește  mii de turiști dornici de expediții în natură. Iată-mă și pe mine aici într-o vacanta  de patru luni din iunie până in octombrie cu work & travel SUA .  Desigur am un  job work and travel  lucrez la Palmers house resort . E incredibil   sunt multe, spații verzi, terenuri de tenis, teren de golf, piscine… M-au primit , m-au cazat, m-au vazut ametita, m-au lăsat să-mi revin din diferența de fus orar.

Ziua a doua
Am deschis ochii spre  panorama Muntilor Verzi…. M-am grăbit să-mi iau treaba în primire. Norocul meu, ținuta de lucru este o ținuta sport care imi convine de minune. Incălțăminte comodă, pe care nu trebuie să-mi bat capul să o mai schimb pe parcursul zilei.  Voi lucra o zi și o zi voi fi liberă să explorez  împrejurimile.

Zile libere
Nu mai am timp sa scriu in fiecare seară, zilele de lucru sunt epuizante , iar ziua liberă zboară.  Oameni veseli, deschisi , prietenosi , gata să facă conversație oirând  , ii intâlnesti peste tot în oraș. Zile intregi m-am plimbat pe străzi pe jos, urmărind topografia locului, privind casele. Nici acum nu-mi dau seama din ce sunt făcute? Din lemn oare? Unele arată ca niște căsuțe de turtă dulce. Străzile sunt incredibil de largi, mașinile circulă incredibil de încet, nimeni nu se grîbește, lumea e liniștită și permanent zâmbitoare.Mult verde, aproape fiecare casă are în fața ei un copac….
Dacă sunt aici voi scotoci fiecare cotlon , fiecare stradă voi căuta fiecare traseu accesibil sau  clădire remarcabilă care poate fi vizitată.Desigur voi profita și de excursiile în circuit cu autocarul pe care le voi prinde.

Zile libere
Plimbari minunate, priveliști minunate dacă găsești traseele. Cascada Lye Brook , e atât de înaltă  încât amețești când îți dai capul pe spate să o admiri. Două mile jumatate  ai de urcat , dar recunosc, nu am nimerit drumul din prima încercare. Dar cum stau cateva luni in zonă , a doua oara am gasit excursioniști mai informați care știau poteca prin pădure … chestii de astea se intâmplă și pe la noi…Când ceri o indicație  unui localnic  ți se spune cu convingere, mai ai 20 de minute nu mai mult, după doua ore de mers acele 20 de minute rămân aceiași incdicație din partea următorului drumț d ela care ceri indicații  … Locuim pe o planetă mică.

Zile libere.
Am găsit azi Arts Center, centru de arte. Pe un deal cu vedere spre  munți , centrul este o grupare de clădiri care  conțin  nenumărae galerii de artă.Ca orice muzeu al secolului XX permite vizitatorului  să facă o grămadă de chestii intercactive.
Există și expozitii  în aer liber ți expozitii personale  unde poti conversa cu artistul.Clădirile și terenul au un farmec aparte probabil dat de vecinătatea munților și de numărul mare de iubitori de artă care ii calcă pragul.

Zile libere
Azi am dat o fugă până în  Bennington .  Acesta este unul cele mai vechi orașe din Vermont,cu o istorie zbuciumată, cu un monument al  eroilor războiului de secesiune, cu o biserică și un cimitir care pot fi vizitate și  un muzeu care păstrează  moștenirea Vermontului, obiecte aduse din mama Anglie. In muzeu se mai poate vedea o bucată din cablul transatlantic prin care prima cablogramă a fost transmisă în anul 1858.

 Zile libere


Parcul memorial Dana Thomson , este în apropiere, pentru zilele în care sunt prea obosită si vreau doar să stau pe o bancă să mă uit la forfota de oameni,sau să mă ascund într-un colț cu o carte și să citesc. Mă  pot uita  la cîinii pe care stăpânii îi plimbă cu mîndrie pe alei sau ii lasă liberi in zona pentru specială  să facă giumbușlucuri,  sau să îmi refac tonusul sportiv ieșind la o alergare,  pe aleea de o milă, aici toată lumea aleargă…. Parcul mai are 2 terenuri de tenis,un teren de baschet, o zonă pentru skateboarduri si mulți tineri acrobati  care exersează 

Zilele libere adună amintiri de locuri de oameni pe care îi întâlnești, de tradiții și istorie cu care intri în contact.



Articol scris pentru Superblog 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.