sâmbătă, 31 octombrie 2015

Eleganță și armonie


Eleganță, un cuvânt-concept greu , provocator, care necesită eforturi pe multe planuri financiar, fizic, emoțional , educațional. Un cuvânt cu conotații multiple dificil de interpretat și de pus în practică, mai ales că parametri în care se definește variază în funcție de secol. 

Din experiențe personale știu că atunci când mă îmbrac și mă pregătesc pentru un eveniment care necesită apropieri de conceptul de eleganță , în mine are loc o transformare. Un alt eu iese la iveală, o persoană mai educată , mai rezervată, mai blândă, care își alege cu atenție cuvintele, care impresionează prin atitudine și prezență. Dar e complicat, trebuie ca îmbrăcămintea și fardurile să se potrivească cu personalitatea mea …altfel , dacă ținuta, hainele sunt extraordinare, taiorul este de firmă, dar nu în concordanță cu ceea ce sunt, apar altfel de derapaje, mă simt ca și cum aș avea o piele care mă incomodează, pantofii încep să strângă, mișcările devin înțepenite și atitudinea poate fi interpretată cu ușurință ca fiind arogantă , când de fapt exprimă doar un disconfort profund.

Suprema eleganță a gheișelor , ani de zile cultivată , însemna de fapt, durere și chin dublată de o atitudine pozitivă care se învăța cu mare efort.

De multe ori aud pe stradă ”Mă îmbrac așa ca să îmi facă mie plăcere” . Niciodată nu am crezut acest slogan. Când mă îmbrac pentru a-mi fi mie bine și a mă simți confortabil cu mine însămi folosesc lucruri lejere , comode, confortabile care nu necesită atenție foarte mare în potrivirea unele cu altele și desigur folosesc încălțămintea super comodă, dar deloc elegantă, potrivită cu picioarele mele. 

Când mă îmbrac ca la carte, atunci cu siguranță am un obiectiv, doresc să atrag atenția , să fiu ascultată, sau să nu ies în evidență într-un mod negativ într-un mediu formal, eveniment , ședință, întâlnire profesională care are o anumită miză. Pantofii asortați ( eleganți , cu tocuri, după folosirea cărora te dor picioarele o lună), fardurile, accesoriile,  atitudinea și limbajul  alese cu grijă fac parte din protocol. 



Ceea ce însemna eleganță acum 100 de ani este cu totul altceva decât acum la începutul secolului XXI .     
 
Votez pentru eleganță exterioară, care să pună în valoare spiritul și personalitatea și pentru platforma de mentorat, pentru comunități , nu numai feminine, ci și masculine, pentru că doamnelor avem nevoie și de bărbați eleganți în apariție și maniere. Nu vom apărea în taioare, ale casei de modă ELLIS, la braț cu un iubit sau prieten care poartă blugi cu fundul căzut până la genunchi și care scuipă coji de semințe în stradă pe geamul autoturismului mercedes serie limitată.











Articol scris pentru Superblog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.