duminică, 29 noiembrie 2015

Puterea de a schimba

Preocupările de  sănătate ale oamenilor trăitori în secolul XXI  gravitează în jurul menținerii unei greutăți  corporale normale și a unei vieți echilibrate,  în care mișcarea  să aibă un loc bine definit.

Paradoxal  campaniile pot să se desfășoare în mediul online pentru că se adresează sedentarilor care stau luni întregi în fața ecranelor fără să se miște,  iar reușita unei campanii în favoarea unei vieți dinamice și sănătoase se măsoară în timpii mai reduși petrecuți  pe Internet sau la televizoare.
Puterea  unei campanii media online este deja de mult timp dovedită. Dezvoltarea unei comunități care să promoveze aceleași principii și mesaje  de impact  în mediul virtual , în gașca rețelelor sociale, integrând cât mai multe platforme duce la  o expunere foarte  mare a informației . Iar dacă mesajul transmis este unul de care este nevoie, sau unul care oferă o soluție la o problemă,  pe lângă faptul că este atractiv  și  bine ales , succesul este asigurat.  

De exemplu o campanie  care să promoveze suplimente nutritive și nutriția sportiva, din oferta  firmei Nutrivita  poate conține , pe lângă un comunicat de presă,  un spot video tematic,  testimoniale  sau în românește interviuri  luate de la persoane care folosesc de multă vreme produsele și care  sunt convinse de efectele benefice  ale unei alimentații potrivite asociate unei activități fizice  permanente; un chestionar  online pentru a vedea cât de cunoscute sunt produsele de către  populația țintă,  se poate face un concurs foto – utilizarea produsului  și viața sportivă câte ore am ajuns să petrec zilnic în aer liber  , un banner al produsului sau al firmei.


Următorul pas ar fi informarea partenerilor media despre campanie și prezentarea  materialelor care constituie elementele de promovare. Cei 21 de parteneri  bloggeri , situri sau comunități online are fiecare o arie de vizibilitate  mai mare sau mai mică.Toate blogurile  care este o comunitate are alt public decât tehnocultura.ro   și altul  decât TVR2   

  
Aproape fiecare  dintre   acești parteneri  mai are câte o extensie a paginii principale , uneori cu același nume în marile rețele de socializare,   Youtube cu 1 miliard de useri ;  Facebook - circa 1,310,000,000 membri  în toată lumea;   LinkedIn - 300 milioane useri ;  Instagram - 30 milioane de useri ; Pinterest - circa 70 mil. utilizatori  ; Twitter - circa 1 miliard de  membri  .

Dacă fiecare dintre acești parteneri preia  comunicatul de presă și apoi in jur de două metode de promovare a campaniei propuse în funcție de ceea ce se potrivește cu specificul paginii administrate, se poate acoperi  rapid ca  număr de vizualizări populația României  .    
Blogurile pot prelua banere  și chestionarul  . Pe  paginile facebook,  și pe youtube pot fi promovate  videoclipul sau testimoniale , încurajând distributia ( share) și aprecierea(  like-urile ). Pe facebook  sau twitter se poate derula concursul foto  promovat de cei care activează acolo.
Desigur campania spre final trebuie să coboare din mediul virtual în viața reală. Aici dorim să vedem rezultatele.   Echipa de campanie de la Nutrivita  va procesa informațiile  primite  de la parteneri- likeuri, linkuri, statistici interne, distribuiri   , vizualizări, clickuri, chestionare ,  si le va compara cu evoluția creșterii vânzărilor produsului și cu  apariția unor  schimbări pozitive în viața consumatorilor  si va pune la dispozitia partenerilor rezultatele sub formă de ppt uri, infografice, care vor putea fi la  rândul lor feedbak-ul activității de promovare.

Se pot face evenimente  cu partenerii și consumatorii , premierea concursului de fotografii, întâlniri locale cu fanii declarați ai produselor promovate și dacă au existat exemple de succes , schimbarea evidentă a modului de viață în urma consumării produselor, acestea trebuie culese și mediatizate  în evenimente  speciale.


Avem puterea de a transmite informații prețioase , de a fi formatori de opinie și de a determina schimbări în viața altora.

Articol scris pentru Superblog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.